Spoty reklamowe przeszkadzają nam w oglądaniu ulubionego serialu czy oczekiwanego filmu. Nierzadko reklamy denerwują widza swoją nachalnością. Czy jednak naprawdę nic nie wnoszą do naszego życia?
Zastanów się, na jakiej podstawie dokonujesz chociażby codziennych zakupów. Jak odnalazłeś na półkach sklepowych ulubiony produkt, który na stałe gości w Twojej kuchni? Czy wiedziałbyś o istnieniu odpowiedniego dla Twojej cery kremie, gdybyś nie zobaczył jego reklamy w telewizji?
Odpowiadając na te podstawowe pytania okaże się, że większość wyborów zakupowych generowanych jest właśnie dzięki reklamie. Oczywiście, nie raz możesz naciąć się zwabiony przekazem, po czym okaże się, że produkt całkowicie ci nie odpowiada jednak w większości przypadków nabywane rzeczy okazują się trafione.
Potencjalny odbiorca reklamy potrafi różnicować jej treści i przyswajać tylko te, które rzeczywiście są mu pomocne. Co więcej, reklama oprócz nakłaniania ma przekazywać także fakty, treści informujące, dzięki którym widz otrzymuje szereg pożytecznych danych o produkcie i to właśnie na ich podstawie decyduje się na zakup określonej rzeczy.
Jak widać reklamy są potrzebne, bo dzięki nim możemy wybrać przedmioty, które wyróżniają się szeregiem zalet a ignorować te rzeczywiście kiepskiej jakości i nieużyteczne. Zanim więc zdenerwuje cię kolejne pasmo reklamowe zastanów się czy aby nie skorzystasz w niedługiej przyszłości z wiedzy z nich dostarczonej.