Artyści tworzący muzykę lub wokaliści doczekali się czasów, gdy zarabianie na swoich utworach muzycznych jest w zasięgu ręki. Trzeba się oczywiście trochę postarać w sferze promocyjnej, ale dostępnych mamy dużo interesujących i nowoczesnych metod. Przede wszystkim należy w działaniach marketingowych i reklamowych wykorzystać Internet. Perfekcyjnym rozwiązaniem jest utworzenie profilu na Spotify albo na YouTubie. Trzeba tylko wiedzieć, w jaki sposób publikować treści. Ważny jest nawet termin publikacji.
Jak dobrze przygotować content muzyczny?
Publikowanie treści muzycznych, na których chcemy zarabiać, to wyzwanie nie tylko dla kompozytora, ale także dla wykwalifikowanych specjalistów, którzy wiedzą, jak działają mechanizmy marketingowe. W praktyce zarabianie na muzyce polega w końcowym etapie na zaoferowaniu w odpowiedni sposób utworów muzycznych albo albumów węższej lub szerszej publiczności. Przygotowaniem publikacji będą się zajmować na przykład agregatory muzyki takie jak Independent Digital. Pracują tam doświadczeni specjaliści, którzy wiedzą jaki termin publikacji wybrać i jak dotrzeć do odbiorców.
Jak poszerza się grono odbiorców muzyki?
Na pewno jednym z ważniejszych rozwiązań będą płatne subskrypcje i trafianie na playlisty Spotify. To właśnie na takich serwisach codziennie publikowanych jest kilkadziesiąt utworów. Realizowana przez Independent Digital promocja w Spotify to gwarancja sukcesu. Ten niezależny agregator treści cyfrowych stale współpracuje z ponad 700 wytwórniami muzycznymi i wieloma artystami.